onsdag 2. desember 2009

Luke nr.2 er åpnet!

Andre dagen i Desember. Fortsatt med stor D. Flott dag i Desember idag.Vi har lagt lærerkarrieren på hylla, og vendt tilbake til dagsenteret. ikke et nytt sted, som egentlig var planen, men det samme dagsenteret som tidligere. Vi skal visst fortsette der inntil et nytt sted er funnet. afrikanere altså. fram og tilbake. men jeg er glad til!

Frokost - brød med sjokoladepålegg. nam?

Det var en rar følelse jeg fikk idag, skjønner dere. Vi kom inn på dagsenteret, og jeg synes stemningen var annerledes. jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. annerledes, og på en positiv måte. jeg tror det har noe med tilhørighets-følelse å gjøre. nå føler jeg at det er "der jeg vil være" og at jeg har blitt bedre kjent med folk. forrige uke merket jeg at jeg savnet guttene på senteret, selv om det var fint på "l'école ABC" og det var veldig bra å være med de igjen i dag. Mariama - mitt senegalesiske navn - er i bruk blant flere av guttene, og jeg begynner rett og slett å bli veldig glad i flere av talibébarna. eller ungdommene. i Senegal er man kategorisert som "barn" til trettifemårsalderen. så ja, jeg har blitt glad i barna.


En over gjennomsnittlig trøtt versjon av meg selv. Men glad - volleyball og talibégutter!

"il pleut!!!!!?????!!!!!!!" qu'est-ce qu'il s'est passe?!?!?!?!?!?!?!?!" Kristine ser opp på himmelen og holder ut håndflatene for å dobbeltsjekke. Ja, det stemmer. il pleut! it's raining! det regner! ...utrolig, men sant! I formiddag kom det en liten, men veldig behagelig regnskur. Skur er vel kanskje ikke det riktige ordet. mere regndrypp. Regntiden er over, så dette var rart. rart og deilig. Grå dag? kanskje det, men helt klart den beste gråværsdagen jeg har vært borti...

Oooooh. idag hadde vi med kamera. stor suksess. guttene liker å bli tatt bilde av. maaaange bilder. kan egentlig ikke få nok av det. de stiller seg opp og trekker på seg smilet. smilet er forøvrig ofte "på" fra før av. uansett. her kommer derfor litt bilder fra dagen. FOTBALL-dagen. glemte kanskje å fortelle det. onsdag = fotball.


Viktig å gå så nærme kameraet som mulig. så vet man at man er med på bildet.


Drakten er for stor, feil vei og (altfor) godt brukt - likevel - han smiler :)


UkjentFC. hva slags drakter er dette egentlig?

Fornøyd gjeng!



Karnel og Patrick :)


9 kommentarer:

  1. Herlige bilder. Skjønner dere har det bra. Her er det åtte kuldegrader om dagen. Bare si fra hvis dere vil ha noen. Håper kalenderinnholdet lar seg identifisere og evt spise? Det var lite juleeffekter å få kjøpt da adventskalenderen ble laget, håper ikke skuffelsene blir alt for mange. Min erfaring tilsier dessuten at ikke alle skuffelser blir innfridd! :) Hmm. Klem

    SvarSlett
  2. åå, marie! du er så heldig som er der du er! nyt kvar ein dag! jeg tilbringer ca. 12-13 timer av døgnet på skolen. det går i pengekravsrett om dagen. gøy!! de resterende 11-12 timene bruker jeg til å sove, spise, kanskje trene og spille piano! ja, jeg har fått elektrisk piano!! og et skikkelig proft et også! je! skal bli bedre på å kommentere! love you! klemz kusine h

    SvarSlett
  3. virker som dere har det utrolig bra ! søte barn, du må hilse dem fra meg! hoho =)

    blir alltid litt tom nå jeg skal kommentere, men som jeg nå har alltid sagt; liten kommentar er bedre enn ingen kommentar..

    SvarSlett
  4. Så langt har kalenderen innfridd:) Julepunt er hengt opp, og i dag startet vi dagen med en liten marsipangris hver. koselig! takktakk<3 Også fungerer den jo veldig bra som julepynt!

    hanne, jeg har faktisk hengt opp et bilde av deg på veggen:) fridays på aker brygge eller noe! så jeg tenker på deg <3

    hanna - du er også på veggen. vi savner deg. jeg liker små kommentarer, jeg!

    klemklem

    SvarSlett
  5. fra å med idag er jeg ukjentFCs største fan! Så vet du det

    SvarSlett
  6. Fra å med idag er jeg UkjentFCs største fan!
    Så vet du det...

    SvarSlett
  7. Hei Marie!

    Fine bilder og fine barn:) Så heldig du er som har det så bra der du er.Her er det litt førjulstemning med snø og noen kuldegrader.Men sol og varme høres deilig ut.Kos deg videre.God helg fra oss.Tante Ingjerd

    SvarSlett
  8. hei mariee. digger bloggen din, du skriver så BRAA! Gleder meg allerede til neste blogginnlegg :) Nyt livet i Afrika og fortsett med den fantastiske jobben dere gjør, så snakkes vi :)
    Gla i ræ. Klem fra Martha!

    SvarSlett
  9. En kommentar fra Slettagata 9.
    Hyggelig at du trives og har det bra. Vi kom fra Lofoten på onsdag kveld og lever nå bra i Asker. Grått vær, tåke og rundt 0 grader.
    Hilsen fra bestemor og bestefar.

    SvarSlett