lørdag 19. desember 2009

Dette har skjedd denne uken:

- Vi har bakt boller. Eller "boller". Tidenes mest mislykkede boller ble til tidenes mest vellykkede scones. rart, men godt. Jeg sier som Bakemester Harepus i Hakkebakkeskogen - "Aldri så galt at det ikke er godt for noe!"
- Det har vært juleavslutning på Dagsenteret og vi lagde en dramatisering av jule-evangeliet for anledningen. i tillegg til å servere "bollene", da:)
- Vi har også innført ulike hoppetau-leker på dagsenteret. noen mer vellykkede enn andre...
- Kristine og jeg kjøpte mel for å bake, men aiaiai, det var visst sorte biller i begge melposene. Skikkelig ekkelt. Urent mel i posen, sa du?
- Vi har åpnet flere luker i kalenderen, og funnet både marsipan, fox og juletrepynt. Takk mamma!
- Denne uken har vi også fått flere myggestikk. håper Lariam'en virker!
- Kristine leser Seierherrene, mens jeg leser noe litt enklere, "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Så langt en veldig god bok!
- Vi har handlet julegaver og funnet ut at det er vanskelig å vite hva senegalesere/brasilianere ønsker seg til jul...
- Vi har oppdaget av Levi og Marius sitt tak er et perfekt sted for å befinne seg om kvelden:)
- Det er fortsatt varmt og godt, men vi merker at det ikke er like varmt som da vi kom. jaja.
- Fin uke!


På taket

Hoppetau. gøy.

Kristine baker boller...

...som skulle vise seg å bli til scones!

Levi er et esel. ikke helt fornøyd med rollen?

3 kommentarer:

  1. Marie! endelig er jeg oppdatert her igjen. Du skal ikke se bort ifra at det dukker opp et kort fra meg og. Jeg likte den hintende undertonen nemlig. Dessuten har jeg masse tid til å utsette en religionsfremføring i ferien! Jeg er forresten nysgjerrig på hvordan dere laget boller når det var biller i begge melposene. Men, som alltid, HERLIG å lese om livet i afrika :)

    SvarSlett
  2. Julebrev underveis. Det kommer vel frem i løpet av 2010.
    Liker som kjent ikke bilder av meg på nettet, men, men.
    Glad for hver dag dere har det bra. Fortsatt god advent! :) Klem fra Mamma

    SvarSlett
  3. Nå har vi lest nytt fra Senegal. Det er fint å følge med dere der ute i den store verden. Vi sendte brev, men det får du kanskje neste år.
    Søndag feiret vi Joseph sin 18 års dag.(dagen er den 23.)Alle kommer hit på lørdag.God jul fra oss. Bestemor og bestefar

    SvarSlett