onsdag 9. desember 2009

Dyrene i Afrika

Fytti katta! Endelig føler jeg dette utrykket passer. fytti katta. for noen katter vi har sett! I går ettermiddag tok Kristine og jeg en tur i parken som ligger like ved leiligheten vår. eller en tur til parken inni parken. det er nemlig en egen Zoo-park på innsiden av den store parken. Vi trodde det kostet 3000 cfa ps person å komme inn, men nei. Det kostet 300 cfa. Ca. 3 kr. Så billig? Da kan det jo ikke være noen særlig kule dyr der, tenkte vi.


klare for Zoooooo


Billett 3 kr. Det kan man leve med.


Litt skeptiske ruslet vi inn. Vi var de eneste besøkende. rart. Hadde vi blitt lurt (for hele 3 kr)? Var det i det hele tatt dyr eller mennesker der? Åjaaaada. Mange dyr, mange skumle og noen litt søtere dyr. For eksempel kamelene. veldig søte dyr.


Kameler :)



Å være eneste besøkende hadde sine fordeler - vi fikk være med å se på når de matet løvene!

Noe som gav meg litt indre uro var "sikkerheten" i parken. Sammenlagt var det kanskje ti arbeidere. om ikke mindre. og hull i gjerdene. store hull. mange bur var tomme - hadde dyrene rømt? også var det kjempesmå gjerder mellom oss og dyrene; Løvene! Apene! Kamelene! Galskap, tenkte vi. ingen passet på. OG det var hull i gjerdene. (der det i det hele tatt var gjerder..) Afrika er absolutt noe for seg selv. Denne parken passet ikke for de med dårlig hjerte. jeg ble redd...


Antilope. og et av mange store hull.


Hvor er dyrene? For noen hull!


Altså, har vi nå sett løver, hyener, en tiger, rever, storker, aper, bavianer, kaniner, kameler, antiloper, krokodiller...og mange flere dyr! for et besøk! Dyrehager er IKKE kun for barn. Eller, jeg er kanskje et barn? i senegal er man barn til man er 35. så vet dere det.

Jeg klarer rett og slett ikke beskrive stemningen i dyreparken. KJEMPErar. Hull i gjerdene, maaaaasse dyr, ingen mennesker, vi fikk mate apene, se løvene bli matet (valgte sidelinja der!), vi har tatt mange fine bilder, og er rett og slett veldig overrasket. positivt overrasket. En veeeldig rar, og litt skummel, men dog UNIK dyrehage. eller "zoo" som det het.

Det var litt om dyrene i Afrika. Fytti katta, for en opplevelse!


"jeg tør ikke gå nærmere. De kan bite. Skilpadder har så lang hals skjønner du. "



en løve. og et gjerde som var så lite at det ikke ble med på bildet...



2 x tiger



Kristine fikk mate apene...

Jeg vil si vi fikk mye ut av pengene!!!!
Over og ut <3

5 kommentarer:

  1. Hei Marie!

    Ja, da må jeg si dere fikk mye for pengene.Billig inngangsbillett..men vi betalte mindre i Kairo:)Selv om det høres merkelig ut.
    Godt dere kom dere hele ut igjen.Hørtes litt skummelt ut med alle de åpne gjerdene.Ha en fin dag videre.Godt at du ble fort frisk! Klem fra Tante Ingjerd

    SvarSlett
  2. wooow!
    Jeg ville også være med her!
    Dere må jo gå hit sånn engang i uka, så dere kan bli bestevenner med dyrene. Kanksje det kan bli som kirkekaffe etter kirka??

    Love

    SvarSlett
  3. Det der tror jeg igrunn ikke hadde vært noe for meg. Holder meg til katten i huset her, som for øvrig snart trenger medlemsskap i Elixia eller noe.. Herlige bilder. Bilder er fint. Klem fra Mamma

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Nå er det bare 11 dager igjen til jul, og i Tøyengata ble Lucia-toget jaget bort av Skomaker Ali og vennene hans. Vi andre nøyde oss med å tenne 3 lys,og hele familien kunne alle 3 versene utenat !!!

    SvarSlett