mandag 30. november 2009

Tiden flyr i godt lag!

Du slette tid. I morgen er det Desember. Velger å bruke en stor D. Desember. En kalender er allerede snudd, en annen er hengt opp på veggen. Vi har nemlig fått en pakkekalender med oss av Mamma. Hurra. Den er ihvertfall koselig å se på. Inni er det kanskje mamba og rosiner? Hvem vet? Hilde Unsvåg overrasker stadig, sier nå jeg.


Adventskalender. Takk, Mamma <3>

Rommet vårt må faktisk få et lite avsnitt. Det er rett og slett helt sykt koselig. Det er nymalt, hvitt, og med STORE høye skap, malt i hvit-beige-rosa. Ååå, jeg liker det så godt. Også har vi dekket speilet med julepynt: lyssynge og juletreglitter. Flottflottflott! Som om ikke det var nok, har vi hengt en julestrømpe på veggen – vi har jo ingen peis å henge den på – og så har vi satt frem to sjokoladekalendere. Det fikk vi nemlig på Gus før vi dro. FOR en måned dette skal bli...



Kristine, godt fornøyd med både sjokoladekalender OG pakkekalender!

Igår og idag har vi brukt litt (eller egentlig ganske mye) tid på å skrive julekort. De må jo sendes tidlig, om de skal komme seg hele veien til Norge, eller ”La Norvège”, som vi skrev på konvoluttene. Kanskje får DU et kort i posten en gang sent i desember? Eller mars. Eller aldri. Man vet liksom ikke helt med posten her, føler jeg. Kort skal i hvertfall sendes. Det er sikkert og visst.



Julekort-skriving og klipping. Legg merke til fin pynting av speilet i bakgrunnen...

Ellers - på tross av nedbrytende stemmeresultater – har både jeg og Kristine overlevd en hel måned uten godteri. Gurimalla. Sitatet ”ååå, nå fikk jeg lyst på skolekritt” har blitt en gjenganger. Vi var nemlig så lure at vi kjøpte med oss en pose skolekritt fra flyplassen i norge. Namnam. Salt lakris er det ikke mye av her nede. Og nå kan vi spise det om ikke mange timer... (Kristine prøvde seg forøvrig igår med ”vi skal ikke bare spise étt da, Marie?” men jeg satte foten ned, og sa nei.) Derimot kom hun nettopp med forslaget om at vi skal holde oss våkne til klokken tolv, så vi kan spise noen skolekritt som oppladning til neste dag:) morsom idé.



Kristine "skal vi spise skolekritt" Abelson

Vi er klare for desember, og på tross av at dette kommer til å bli alt annet enn en tradisjonell norsk julefeiring, holder vi motet og humøret oppe
:)


Julestemning? nei. God stemning? ja.
Legg forresten merke til armen min. Er den bittelitt brun daaa?

4 kommentarer:

  1. Til alle dere som har hatt troen på meg: vil bare nevne at marie velger å trekke fram den ene gangen jeg ville bryte godisloven, men hun velger å la være å ta med ALLE de gangene hun har bedt på sine knær om å få étt eneste skolekritt.

    SvarSlett
  2. Kristine! jeg er fult klar over at Marie kan like godt som du ha vanskelig for å stå imot fristelser. Sitat Marie Unsvåg en vakker sommerdag: "Led meg ikke inn i fristelse, det greier jeg fint selv"

    Marie! Jeg synes du har blitt litt for brun på armene dine. Du husker at vi har en sol(arium) fri vinter??? Men ellers vil jeg bare legge til at jeg leser fremdeles bloggen din Marie!
    Jeg savner deg un pø (som de sier på fransk) og ifølge min mariekommerhjem kalender er det kun 102 luker igjen! Flott!

    Da vil jeg bare ønske deg en god jul og minne deg på at du har fått en mail av jul(i)enisse!!

    HO HO Ho

    SvarSlett
  3. ÅH! fantastisk koselig å lese! kom i julestemning sjæl jeg, her på andre siden av jorda.. Ikke så mye kalendere å skryte av her i gården, min mor tenkte vel ikke så langt før jeg dro, men men..

    Og du er ikke bare bittelitt brun heller marie, syns du kan karakteriseres som brun jeg! det er vel ganske flott å tenke på?

    Angående deres godterifrie måned, må jeg si jeg er mektig imponert.. Jeg har ikke vært så flink, skal sier jeg har klart meg både 3 og 4 dager, men da er det nok! lenge leve SUKKER er alt jeg har å si om den saken..

    God Jul, over og ut

    SvarSlett
  4. Det er så herlig når tre av mine favoritter kommenterer altså. spesielt de to nederste, kanskje. uansett, brunfargen er vel borte på null komma niks, kjenner jeg meg selv rett. men det gjør da ingen ting.

    Dere skulle vært her i natt, da satt jeg og kristine med the o.c og haribo. (og skolekritt). tidenes kombinasjon! hanna og julie - vi savner dere <3

    SvarSlett