onsdag 30. desember 2009

Brun og blid

Nei, vi har ikke funnet oss et solarium i Saly. Det er rett og slett bare så fantastisk vær at dagene blir tilbragt ved badebassenget. skikkelig deilig. Juleferie? Sommerferie? Synes det minner mest om en sommerferie. Vi har det utrolig bra. Vi er blide. Og brune. Og noen er røde. Ikke jeg. Hurra for Ambre Solaire. Vi spiser god mat, bader, hopper (mens man holder seg for nesa), spiller kort, leker Happy Family - på tross av at noen er senegalesere, noen er nordmenn og andre er brasilianere, og nyter feriedagene fullt ut.

Men det er ikke bare fryd og gammen. I går kom en vakt og sa at noen hadde ringt og klaget på at vi bråkte om kvelden. Huff, man må jo få sitte på verandaen og le?

Og idag fikk vi beskjed om å ikke sprute så mye ved bassenget. Dette gjaldt kanskje mest guttene? uansett, "vann er dyrt", eller noe sånt. makan. Så da kunne vi ikke ta "bomba" liksom. Tror vi skal overleve:)

Å laste opp et bilde tror jeg ville tatt cirka en time, så beklager, jeg tilbringer heller en ekstra time ute i solen!

6 kommentarer:

  1. Dere må ikke bråke så fært.
    Hyggelig å lese fra Senegal og at dere har det bra. Temperaturene er ganske forskjellige der og her. I går -20 grader.

    SvarSlett
  2. Edvard og jeg har vært en times tid i Kåffahallen i dag, det er for kaldt til å være ute. Thor Andre og Erik J var innom, Thor Andre skulle trene litt. (Regner med at Erik hadde trent allerede, kl var tross alt nærmere 14.) Nyttårsaften for oss i Florabakken, det gamle huset, for siste gang.

    SvarSlett
  3. Marie!

    Jeg må bare si at jeg koser meg med bloggen din!!

    Godt nytt år fra juff

    SvarSlett
  4. Hei Marie og Godt Nytt År ønsker vi deg!!
    Håper du fortsatt har det fint.
    Høres jo deilig ut med varmen dere har.Som du vet er det veldig,veldig kaldt her om dagen..
    Koselig at du satte pris på julegavene:)
    Vi er veldig glad i deg og!Hilser fra alle her.
    Klem fra tante Ingjerd

    SvarSlett
  5. Holding for nesa er uakseptabelt. Det får ikke ungene på svømmingen lov til.

    Hilsen svømmetreneren i MIa

    SvarSlett
  6. mia:) gi meg en sånn svømmetime når jeg kommer tilbake a! Tror ikke jeg har den nese-lukke-muskelen skjønner du...

    SvarSlett