søndag 1. november 2009

Vi lever fortsatt!

De første dagene i Dakar er nå vel gjennomført! Vi kom frem torsdag kveld, og ble hentet på flyplassen av Reiduns familie. Reidun er en norsk dame som jobber i Dakar på en gjestehus for misjonærer. ca. her bor hun med mannen sin Harry - som er nederlandsk, tror jeg, og to av sine fire barn: Natalia og Iwan. Frem til mandag, skal vi bo i deres hus og bli bedre kjent med familien.

Kort oppsummering av dagene så langt:

Torsdag
- Ankomst Senegal
- 31 grader
- Hjem til Reiduns familie
- Sove

Fredag
- Omvisning på gjestehuset
- En tur på et marked
- Stranda!!! Som å bade i et badekar...
- Middag på en brasiliansk resturant
- Mer søvn

Lørdag
- Flere markeder. Det ene var 2 km langt. puh.
- Stranda - igjen! Fortsatt varmt og deilig.
- Middag i huset til Reidun
- Strømbrudd, som førte til en tidlig kveld...
- Enda mer søvn? jatakk.

Idag er det søndag og siste dag i dette huset. I morgen flytter Kristine og jeg inn hos vertsfamilien vår; Valdene og Jerome. Vi møtte de på stranden igår, og det var to veldig hyggelige mennesker. I tillegg hadde de verdens søteste barn. ååh. også gleder meg til å pakke ut, jeg er så dårlig på å holde det ryddig i kofferten...

Fransken er allerede mye i bruk, og det er skikkelig gøy. Det samme er solfaktor 30, noe som ikke er like gøy. Men man klager ikke på været når det medfører at man kan gå på stranden hver eneste lørdag, enten det er sommer eller vinter. Det er sesong for vannmelon i disse dager, noe jeg er veldig fornøyd med. namnam.

Bilder kommer senere. internettet er litt tregt i dette huset..menmen.. Kan ihvertfall opplyse om at jeg absolutt ikke har blitt brun ennå. heller blek enn rød, sier når jeg.

<3

7 kommentarer:

  1. det høres bra ut altså marie! Nå trenger du ikke mer ..point (for å snakke i koder) jeg deriomt har noe jeg må jobbe med frem til mars =P
    rart å tenke på at du er i afrika altså! Gleder meg til å skype litt med deg! Hilser fr harbor genseren din og ønsker deg en riktig god søndag!
    love ju

    SvarSlett
  2. Godt å høre at oppholdet har begynt bra! Så vet du jo at jeg er tilhenger av høy faktor, fortsett med det...! :) Skal hilse fra Inger Ma. Klem

    SvarSlett
  3. Hei Marie!

    Tenk at du nå er i Afrika..Høres fint ut og deilig med sol og sommer:) Her har vi jo bare mørke, kalde dager for tiden..Gleder meg til å høre mer fra deg,Marie. God klem fra Tante Ingjerd.

    SvarSlett
  4. Marie! i dag kom jeg hjem til verdens beste overraskelse! det lå et brev til meg på senga!! Du skal bare vite hvor mye jeg smilte da!! =) fantastisk, du er fantastisk! men nå må jeg få adressen din i senegal, for du skal få svar !

    SvarSlett
  5. Godt å høre fra deg:) her er det regn og kaldt og værmeldingen sier at det skal det være resten av uken. Tjohoo. Så jeg må gå til innkjøp av gummistøvler... Det var siste nytt herfra. Tenker på deg! Kos deg med vannmelon (mm. Digg!!) og solfaktor. Il faut lire (evt que tu lises n'est-ce pas?!) ce que je t'ai ecrit.. Love Søss<3

    SvarSlett
  6. Marie! Deilig å høre at du har det fint! Gleder meg til du smeller ut noen bilder på bloggen også..

    SvarSlett
  7. Nå syns jeg det er på tide med en oppdatering, lurer jo på om dere fortsatt er i live!

    SvarSlett