søndag 8. november 2009

Etter nærmere betraktning...

...har vi funnet ut at "pinlig stillhet" ikke finnes i Afrika. Vi satt i en strand-hytte på stranden, en afrikansk veltrent gutt/mann kom forbi, pratet litt, satt seg ned..og så skjedde ingenting. rart. vi sa ikke et ord. han sa ikke et ord. Skulle vi be han gå? skulle vi starte en samtale? på engelsk? på norsk? på fransk? pinlig stillhet var ihvertfall ikke noe han brydde seg om.
...har vi med stor glede lagt merke til at temperaturen er på vei ned! Deilig. Det er akkurat passe varmt, men man våkner ikke og gisper etter luft. Badetemperaturen er fortsatt perfekt og kveldene er bittelitt kjøligere. Deilig!
...har vi skjønt at TATA-bussen (rutebuss, koster 1kr) ikke er noe for oss. En strekning man kunne gått på 20 min tok ca. en time, med stopp, tut, nesten-kræsj, ordentlig kræsj, fram, tilbake og en Kristine som tenkte i sitt stille indre "nå kaster jeg opp snart..." Fin opplevelse, men som kanskje ikke helt frister til gjentagelse!?
...har vi erfart at å spise med hendene - rettelse - én hånd - ikke er barebare! Søl, latterkrampe, kliss, ris overalt, mer latter....en vanskelig, men dog morsom kombinasjon!
...har vi oppdaget tidenes luksussted i Dakar. Helt på tuppen av "Downtown", ytterst i Dakar, lå et utrolig finthotellområde (5* selvfølgelig) med basseng, strandlinje, palmer, utsikt til Gorée Island, resturanter i vannet...åååå...der vil jeg bo en dag eller to!
...Har vi innsett at det er både riktig og viktig å prute på taxi'en så vi får den 5 kroner billigere. hehe.
...er stemningen god:)

Et veldig fint hotellområde i Sandaga - Downtown

Stranda... ok pluss!

Søndagsfrokost! legg merke til nyinnkjøpte afrikabukser i bakgrunnen...

Kristine på stranden :)

6 kommentarer:

  1. Fint med bilder og nytt fra Afrika! I våre omgivelser spiser vi minst mulig med hender/fingre og bruker antibac flittig... En del syke i og utenfor huset nå om dagen.
    Glad for å høre at dere har det bra! Klem :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Wow! Så fint dere har det! Bare sånn informasjon, så la jeg merke til afrikabuksene, og tenker det er en glimrende gave til meg når vi sees i mars ;) så vet dere det.. og så er det bare å komme med gaveønsker tilbake.. Liker vår åpne kommunikasjon!

    SvarSlett
  4. Det skal jeg fikse hanna:) men du må leke at du blir overrasket, da! Det er 123 dager til vi sees, så vet du det! Vi skal finne på mye gøy på hvert vårt kontinent før den tid... love <3

    Kristine- har du fjernet kommentaren?

    SvarSlett
  5. Hei og god morgen:)

    Så gøy at du legger ved fine bilder! Det ser jo bare helt deilig ut:) Stranden ser så hvit og fin ut.Forstår at dere har fått en fin start på oppholdet.Ønsker deg en superflott uke.Klem til deg fra tante Ingjerd m/fam :)

    SvarSlett
  6. Herlig innlegg!! Du er flink. Veldig gøy å lese og se bilder. Jeg ville forøvrig anbefalt å prate litt på fransk tror jeg. Kanskje dere kunne fått noen lokale tips og triks?! Hm, ikke vet jeg;) Men fin lærdom at pinlig stillhet ikke er et begrep.

    Love Søss<3
    ps. Ja takk til bukse. Helst med sjiraffer, for det er yndlingsdyret mitt. Lover å bli overrasket.

    SvarSlett