tirsdag 23. februar 2010

Vi har vært i Mali!

Ikke verst, ikke verst! Mandag morgen kjørte vi 3 timer til Medina Faso. Nok en gang vet jeg ikke hvordan det skrives.. men landsbyen uttales i hvertfall "medina faso". Hadde veien sett ut slik som norske veier gjør, hadde sikkert reisetiden blitt halvert. maken til risting skal man lete lenge etter. Bra for magemusklene, kanskje? Vi var svimle lenge etter at vi hadde kommet frem...

Etter å ha spist lunsj, sett litt av landsbyen etc kjørte vi en tur for å se på noen gullgruver. folk graver nemlig etter gull her i senegal. men hva fant vi? vi fant mali. rett og slett. En elv var alt som skilte oss, så da valgte vi å ta beina fatt og gå over til Mali. Bedre enn gullgruver spør du meg!

I dag skal vi spise på en resturant her i Kedougou, og i morgen starter vi på turen tilbake til Dakar. På veien skal vi stoppe i en annen landsby og sove der (ute!) før vi reiser videre torsdag morgen.

Det er varmt nok her, 100 fahrenheit i går sa en dame vi møtte, men på grunn av den tørre luften har vi det ikke så verst. I dag tidlig padlet vi halvannen time i Gambiaelven, noe som var veldig behagelig :) Varmt vann og bittelitt vind.Tre glade, bleke, klumsete nordmenn i en gummibåt var litt av et syn for de afrikanske kvinnene som stod i elvebredden og vasket klær..hehe..

Nå kommer jeg ikke på mer å fortelle, så jeg avslutter med å si at vi har det veldig fint! to og en halv uke er ikke så lenge, så vi nyter dagene som best vi kan:)

2 kommentarer:

  1. Husk å ta bilder.....Vi gleder oss til familiekveld i kjellerstua, foran flatskjermen, med Afrika bilder. Edvard kan spille bongo trommer...

    SvarSlett
  2. Kuuult:)
    ååh som jeg kunne ønske at jeg var der hvor du er!!

    SvarSlett