tirsdag 2. februar 2010

Nå er det stille i fjøset

rolige tider. "alle" har dratt til Touba på pilgrimsreise, så Dakar er denne uken en (litt) rolig by. litt færre biler og litt færre mennesker. Deilig. Dagsenteret (som jeg skal fortelle mer om ved en senere anledning) er derfor litt ute av drift, siden de fleste guttene har tatt beina fatt og lagt i vei til touba. Planleggingsdager liksom. Skulle gjerne fortalt mer om den reisen, men jeg har helt ærlig ikke skjønt greia. touba er et hellig sted (en moské?) og ligger noen timer fra dakar. Ut på tur, aldri sur? takk, vi blir her.


Vi dro på en annen tur - til Gorée Island

Dette var et under middels spennende avsnitt merker jeg. huff. Har det skjedd noe annet siden sist?

- Vi har laget mye god fiske-erstatning, ofte bestående av melon, appelsin, banan og annen frukt.
- Vi har vært på Gorée Island. Se kristinepaatur.wordpress.com for mer om den turen :)
- Vi har fortsatt IKKE blitt syke. (dårlig norsk). HURRA!
- Vi har fått et nytt dusjhode. veldig deilig å endelig å sjampoen ut av håret...
- Kristine fant igår tannbørsten full av insekter. og de var visst i tannglasset også. namnam.
- To norske misjonærer har ankommet Dakar. Velkommen Karina og Gimme!
- Vi har søkt om visum. det gikk visst ut 29 januar. Oppholder vi oss ulovlig i landet, sier du?
- Kristine har fått tre myggstikk på kinnet...mens hun sov!..kommer malariaen daaaa?

Fruktsalat. mmmm.


Gorée Island


Enda mer av Gorée Island...


Du slette tid, så spennende a gitt. eller kanskje ikke. Nå har jeg en idé: skriv en kommentar om hva neste blogginnlegg skal handle om...så blir det muligens hakket mer interessant.

over og ut. <3

Glemte å si at vi (vi betyr oftest mary and krich) har det som rosinen i pølsa. om ikke bittelitt bedre. og så er det søren meg under 6 uker til bena atter er på norsk jord. milde himmel, tiden flyr.

6 kommentarer:

  1. Julie Fehn Olsen (ned trappa og til venstre)torsdag, 04 februar, 2010

    Marie!
    Selv om du ikke har så mye å skirve om, så må du tenke på alle (eller iallefall meg) som er på bloggen din (nesten) hver eneste dag for å få en oppmuntring av å se at du lever fremdeles! JOho!!
    ¨
    Spesielt når du sitter på KG, ja for jeg er der fremdeles, og øver på IKT prøve. Mas! Stress...skulle ha vært på Goree Island daa??


    Noe du kan skrive om.hmm... hva med top 5 høydepunkter hittil i Afrika. Ellers kan du skrive om et bilde...bilde eller diktanalyse...

    JAda! Nok fra meg.ikt'en kaller!

    37 dager igjen =D

    SvarSlett
  2. Mariie,

    Nå er det min tur til å kommentere på bloggen din. Ser ut som du har det bra og det liker jeg. 6 uker igjen marie og det må du virkelig nyte. Har du for eksempel sett apekatter og løver? ja? hva med villsvin?Nei? ut på sletta med deg.

    Kos deg videre Marie, nyt solen og ikke minst varmen Husk: "lykken er en ferie uten lekser"

    SvarSlett
  3. Hilser fra alle i Rosendalsvn. Edvard teller ned til du er hjemme igjen!! Mosse cup i helgen. Snø og is ute. Alt er mao som før her hjemme. Vi har kjøpt ny bil....

    SvarSlett
  4. Helene teller også ned. Ville bare få sagt det!! Og mao betyr med andre ord. Haha. Sånt lærer man som student skjønneru;) siste nytt er at jeg tryna heftig i snøen bak tonje&sindre der idag morges, på vei til skolen.. Huttetu. Og så drar jeg til Trondheim om noen timer. Det var det. Jeg vil lese mer om klær, språk, rare ting/situasjoner og om en vanlig hverdag m.m (det betyr med mer..)

    Bisous<3

    SvarSlett
  5. Ps. I love you.

    Pps/ps2. Store, fine bilder!

    SvarSlett
  6. Jeg er strålende fornøyd med innholdet. Fine bilder. Og ja, nedtellingen er i gang. Og ellers er jo februar bursdagsmåneden din - og tante Ingjerds og morfars. Mange å gratulere - mao. Kort til deg er underveis. Håper det kommer fram før du drar. Klem

    SvarSlett