søndag 7. mars 2010

Innblikk

Nå har jeg problemer med å vite hva jeg skal skrive. Det er så mye man kan si og så mange ting jeg kan skrive om. Siste uke er i gang. Det er mandag og om fem dager (fredag, for dere som ikke er så gode i hoderegning) retter vi kursen mot flyplassen. du store tid. eller du LILLE tid. Tiden altså. Den har fløyet av gårde. Tiden flyr i godt lag, har jeg sagt ca 1000 ganger før. Hvem og hva består laget av? Krich, det vet jo alle. og Marius. men hvem andre? Nå skal dåkker få sjå...




tidlig november: Reidun - vår norske mentor
hennes datter - Natalia
og Kristine :)


Hvorfor har jeg blitt så glad i Reidun?
Det er deilig å prate norsk i et land der alt annet foregår på fransk eller wolof. En sunnmøring er kjekk å ha! Reidun er en person som liker å "ha noe å knaske på", så på besøk hos henne, blir det servert både pringles, frukt, middag og dessert. er man i byen med henne, så "må" man innom en café og kjøpe en kaffe og kake.





Jerome (senegaleser) og Vildene (brasilianer)
Våre vertsforeldre

Hvorfor har jeg blitt så glad i Vildene og Jerome?
Kanskje fordi de selv sier at de har fått to nye døtre. De passer godt på oss og er rett og slett to veldig snille og omtenksomme mennesker.


Våre "brødre" Enock og Maxime.

Hvorfor har jeg blitt glad i disse to?
Enock..hmm..hva kan man si? Et barn som plutselig er glad og plutselig er sur. Han skaper i hvertfall litt liv i leiren. Maxime er bare hjemme i helgene, så det er alltid gøy når han kommer hjem. Å være 3 kan være litt kjedelig, så å få en fjerdemann inn i huset er en bra ting!
(også er han veldig morsom...eller smågal...)



Venner: Marius, Mamadou, Kristine, Marie, Aliou og Hoctav
(venneeeer, selvom vi er forskjelligeeee. for dere som har sett linn skåber..).

Hvorfor har jeg blitt glad i Aliou, Mamadou og Hoctav?
"Marie. ta et bilde av meg og vis til veninnene dine.
kanskje de vil gifte seg med meg?". haha. det er kanskje ikke derfor jeg er så glad i de. men jeg ER glad i de...


Hvem er de to "nye" nordmennene?
Det er Gimme og Karina; to misjonærer fra nordmisjon,
som skal lære seg fransk i Dakar før de setter kursen mot Mali!

Hvorfor er jeg glad i Gimme og Karina?
Fordi de alltid er glade. og alltid har energi. og alltid er så hyggelige å være sammen med!



Marie, Marius, Karina, Levi, Jerome, Enock, Vildene og Maxime


Gnima og Kristine! :)

Hvorfor er jeg glad i Nima?
Fordi hun sier "mariiiiiii!" ca tusen ganger hver dag?
Fordi hun lager mye god mat?
Fordi hun har tidenes mellomrom mellom tenna?
Fordi hun har en baby i magen?
Fordi hun er en skikkelig afrikaner?
hmm. mest fordi det ikke går ann å ikke bli glad i henne... <3

Da er dere informert. sånn ser altså noen av menneskene ut!

3 kommentarer:

  1. Da gjenstår bare en siste kommentar hefra før du er på vei hjem: Fint å få se noen av de dere har tilbragt tiden sammen med i Senegal!
    Nå gleder vi oss veldig til du kommer "hjem"!
    God reise! Sees på flyplassen lørdag! Klem fra Mamma

    SvarSlett
  2. PS: "Om meg" trenger oppdatering. Du er vel ikke 19 år..! :)

    SvarSlett
  3. Nå er det ikke lenge til du kommer =) gleder meg

    SvarSlett