mandag 15. mars 2010

Home sweet home. nesten.

Jeg er i Norge. Det er snø, det er kaldt, og det er utrolig koselig! Jeg nyter mye rart; brød, stillhet, holmenkollen-søndags-tv, vann i kranen, papir som kan kastes i do, fravær av strømbrudd, varmt vann i dusjen 24-7, og mye annet setter man veldig stor pris på etter fire og en halv måned i Afrika.

Selv om jeg er i Norge, er jeg ikke helt hjemme enda. Nå skal først alle være en uke på skolen og vi har debriefing og sånt. sikkert lurt. Det er faktisk ikke barebare å komme heimatt. For egen del opplever jeg ingen stor krise. Derimot, synes jeg bare alt er veldig flott eller morsomt. Flott å spise morfars syltetøy, flott å sove med dyne, gøy at folk alltid skjønner hva jeg sier...og så videre!

Fredag er dagen der jeg atter inntar Rosendalsveien igjen. Det skal óg bli fint:) Da tror jeg at jeg må spille litt piano. det har jeg faktisk ikke gjort siden jeg dro. også skal jeg sette meg i stua, kanskje tenne i peisen og høre på litt skruk. eller jamie cullum. eller kanskje michael jackson? (kommer ida på besøk, blir det nok sistnevnte..hehe..) Det skal bli kos å komme hjem. For dere som ikke har blitt helt oppdatert, er jeg også student ved uio denne våren. heisann. kom inn på psykologi mens jeg var i afrika gitt. så skal ha en eller to eksamener til våren. ohlala. derfor blir jeg hjemme helt til påskeferien. Undertonen i dette avsnittet, er at det er åpent for besøk:) Jeg har savnet så mange, og du som leser dette er sikkert en av de jeg har savnet. med mindre du heter kristine abelson. for deg har jeg bodd med i 140 dager nå.

Sånn. Det er mandag. det er morgen. "ho sigrid" ligger å snorker i andre enden av rommet, mens jeg skriver blogginnlegg. (Ja, Mia - jeg skal oppdatere bloggen noen ganger:)..) Jeg bor på dobbeltrom nå. med sigrid fra tromsø. herlig jente. lakket neglene mine i går vettu. ikke dumt, ikke dumt.

Sees på fredag? eller neste uke? eller i påsken? håper det!


Fredag 12. Siste dag på dagsenteret. (snufs.)



onsdag forrige uke. sjekk bakgrunnen

1 kommentar:

  1. Høres godt ut å komme hjem. Gleder meg nesten litt selv, selv om jeg ikke har samme kulturforskjellen. Men det er alikevel ikke Norge jeg er i nå. Du kjenner det på smaken av sjokoladen!

    SvarSlett