mandag 26. oktober 2009

Reisefeber?

Ikke vet jeg hva som har rammet Gå Ut Senteret, men noe er det. Folk er gale. ihvertfall ganske gale. Vi har samtaler, skoletimer, måltider...men ingen er 100% tilstede. rart. Alle er litt inne i seg selv, og har mer enn nok med å holde orden på egne tanker. Som avkobling fra alt stresset/nervene/gleden/spenningen/ - velg selv - brukte Dagne, Malin og jeg timene igår fra kl. 23.00 til 01.00 til å spise fransk konfekt. Dagne sine foreldre var i Paris forrige helg, og vi fikk sjokolade. namnam. fin avkobling.

Idag har de fleste pakket, vasket og begynt å gjøre seg klare for avreise. Kofferter skal inneholde 1 x 10 kg, 1 x 20 kg, 2 x 23 eller 1 x 30 kg. Alt ettersom hvilket land man skal til. For min del, kan jeg ha med meg 2 x 23 kg + 12 kg håndbagasje. Problem? nei, langt ifra, tenker kanskje du.. det er tross alt en god del! Men jeg klarte overraskende(?) nok å fylle to kofferter med så mye rart at den ene kofferten veide 30 kg. ops. Så da måtte det prioriteres! Julegavene (fra Tante Ingjerd - tusen takk!!!!!) ble selvfølgelig med, mens noen gensere, sokker, bøker (og litt til) ble igjen i Hurdal. også fikk jeg stappet litt forskjellig i guttenes bagasje. de har liksom ikke med seg sååå mye. så da var jeg fornøyd.

For å si litt om de siste dagene, utenom pakking og konfektspising, har jeg hatt en fin-trist helg hjemme. Jeg har sagt "hadet" til familie og venner, vært på Yes, på Egon, hos Jonvik; Liverpool - Man U. 2-0. morro...og ellers hatt fine dager og stunder med mennesker jeg absolutt vil savne. Det var derfor både trist, men også fint, å få sagt et ordentlig farvel til venner og familie:)
Og så må det sies, at verden har blitt mindre siden sist.. Vi har jo både mail, telefon, msn, facebook, skype...og mye mer, så kontakten kan man jo holde, enten man bor i Oslo eller Dakar. Og det er fint å tenke på!

Dette ble et innlegg uten noen bilder. litt kjedelig kanskje. Men da fikk jeg ihvertfall satt ord på en del ting. og det liker jeg. en morsom tanke helt til sist: kanskje jeg sitter i Afrika og skriver neste innlegg? morsomt.

love <3

en ting til - jeg har fått sånn teller på bloggen. gøygøygøy.

3 kommentarer:

  1. Skal hilse så mye til den tidligere organisten i sykehuskirken på Lovisenberg fra alle sammen. Ha gode siste dager i Norge for i år! Klem :)

    SvarSlett
  2. Riktig god tur, Marie. I Oslo er det mange som følger deg tett!

    SvarSlett
  3. Hei Marie.
    Nå ønsker vi deg riktig god tur og et fint opphold i Afrika! Kommer til å følge deg her på bloggen din! Gleder meg.:)
    God klem fra tante Ingjerd

    SvarSlett