tirsdag 13. oktober 2009

Mye meget!

Det har nå vært en uke høstferie på GUS, og for min del ble den brukt til mye bra. Først ut var Julies bursdag, noe som var veldig hyggelig. med stor V. Denne fredagskvelden klarte jeg i tillegg å miste min lommebok med førerkort, bankkort, og en del penger. ikke bra. men takk Gud for en hyggelig dame på karlsrud. hun hadde vært på joggetur lørdag morgen og funnet denne lommeboken. hurra. så jeg fikk lommebok, og damen fikk blomster. roser faktisk. litt rart å gi roser til en fremmed dame, sier du? ja, men også veldig koselig. hun ble glad. jeg ble glad.

Videre hadde jeg en god blanding mennesker på besøk lørdag...og søndag til onsdag gikk med på å møte mange forskjellige personer, dra på fotballtrening, se 3.klasse på KG løpe 3000m, kjøpe froske-ballong, se Liverpool tape mot Chelsea, spise pannekaker på Åpent Bakeri..og eller mye annet. god tidsbruk, vil jeg si.


Pannekaker med bringebær og sirup. NAM!

Torsdag gikk turen til Trysil. Høstleir. Nordstrand menighet. 3.klasse og oppover. Sol og snø. Hytte med squashbane. Det sier litt om størrelsen. Ikke én hytte, men tre. 26 ungdommer på tur. Verdisamtaler. Taco. Kveldsavslutning. God stemning.

Lørdag gikk turen tilbake til Nordstrand. Jeg fikk med meg en halv A-lagskamp, en hel YESkveld, litt rummy med Erik, Thorvald og Julie, og søndagen..den er et kapittel for seg selv.

Søndag. Det var dagen det ble mye meget. Hvor skal vi starte? For det første var det "Utsending av Team Kåffa". En fin kveld i kåffahallen men pizza, gode ord, bønn, og avskjed. Disse menneskene skal nemlig være med på "fotbal krysser grenser" - prosjektet til misjonsalliansen i Bolivia. Og da ser jeg de jo ikke før i mars. makan.


Team Kåffa. For øyeblikket på flyet til Bolivia.


Det var både fint og trist, "fin-trist", å si hadet til mine gode venner. fint - fordi de kommer til å ha fantastiske måneder i bolivia, men trist - fordi jeg kommer til å savne de herlige menneskene.
Jeg hadde egentlig trodd at kvelden skulle slutte etter timene i hallen. men der tok jeg feil. da hanna spurte om jeg kunne kjøre henne hjem sa jeg selvfølgelig ja. intet visste jeg om at "hjem" var rønningen folkehøyskole, på andre siden av byen. ikke munkerudåsen 7a... Bilen, bestående av Kristine, Hanna, Solveig, Erik og meg, satte derfor kursen mot rønningen. no-no-no. that's wrong. we made other plans. "oh my god. this is our last night. we got to do something special. lets do something fun!" slik ville det vært dersom vi levde i en engelsk film. og vi endte opp med en film. en god film. en morsom film. Oppdrag Nemo. FOR EN FILM! verdig avslutning på en fin-trist kveld. mye meget.

VIKTIG. vi sa jo ikke "hadet". vi sa "på gjensyn". stor forskjell der.

"Ka skjer? Kjem det ikkje fleire bilder?!", tenker du? Da svarer jeg "jo, slapp av. det gjør det. snart."

5 kommentarer:

  1. Urolig flott innlegg! Koselig å lese!!! Du må kose deg masse i Senegal!!!! Da sees ikke vi i jula... :( Hils masse til Kristine også! Hørtes koselig ut med 3000m titting, pannekaker i franskklasserommet, og film med fantastiske mennesker! Her diskuteres fylleturer til Åre og fyllefester i forbindelse med Uka her i Trondheim... Nesten det samme som kåffa-team, gå ut senteret og changemaker... Jeg skal overleve! Blitt litt mer anti-alkohyler med all fyllen her, men sånn kommer det vel til å være for alltid videre, så bare å vende seg til det! :) Savner deg!!! Klemmer <3

    SvarSlett
  2. åååå. maggie! hvis du ser dette - jeg savner deg! Og vi skulle gjerne spist pannekaker:) tu me manques<3

    SvarSlett
  3. Mari(e) du bedåre! Hyggelig å lese om livet ditt, siden jeg ser deg så sjeldent.. men nå så jeg deg faktisk denne uken da :) For dere andre så er jeg "en av de mange menneskene hun møtte på søndag" :) Så der har dere meg! Nå er det ikke lenge til du drar kjære, og da ser jeg deg ikke før 30. mai kl 11.00 på Gardermoen (med flagg) :) for da kommer nemlig jeg hjem fra min reise !
    Og BTW, de pannekakene introduserte JEG for Julie, copyright! Bare spør henne..
    Vel, det var alt for denne gang, hvis dere er lei av å høre om Senegal (Senegaaal), så kan dere heller lese min blogg om Ausralia, mye gøyere!! P.S. den kommer nok snart, vet ikke åssen disse bloggerne gjør det men hvorfor skulle de ikke lage en blogg som heter Helene på vei til Australia...!?!

    SvarSlett
  4. nå sitter jeg i underkøye i casa alianza som er i la paz! tenk så langt vekk har jeg aldri vært når jeg har kommentert på bloggen din før! men liker oppdateringen! måtte le litt for meg selv her da jeg leste om rønningen! woho! gøy er det! men her er klokka hele ti over ni og jeg er stuptrøtt, så jeg tror jeg går og legger meg

    god natt

    SvarSlett
  5. tjohoooo. tenk om du var med i en film. det hadde vært gøy. da hadde jeg kommet på premieren! liker updates. og liker at jeg fortsatt kan klemme deg relativt ofte... men nå er det ikke lenge igjen før du setter nesa mot dakar. rally? ja. kos deg. skal sende han petter solberg nedover en tur for å sjekke steminga når det nærmer seg jul, jeg.

    gid lizm<3 nemo 4evah. nuzz søss

    SvarSlett